miércoles, 7 de octubre de 2009

"Un adjectiu és una paraula màgica que té el poder de canviar el que he escrit"

Així de clar va ser aquell alumne.

El mestre esperava que de la veueta del seu alumne de 10 anys brotara, com d'un mar de girasols, una a una les paraules que el astre rei, convertit en llibre de text, havia decidit escriure a les seues entranyes.

L'alumne no va dubtar. "Un adjectiu és una paraula màgica que té el poder de canviar-ho tot"

Com? Paraula màgica?

"Ahir, al meu diari, mentre intentava entendre què era un adjectiu en les paraules impossibles del llibre de text, vaig escriure que estudiar és difícil i odiós. Aleshores vaig deixar de llegir i em vaig fixar en el poder que tenen aquestes paraules. Hui considere que estudiar és senzill, prometredor i necessari. No han segut els adjectius els que han canviat la meua forma de veure els estudis? S'imagina el poder que tenen? Un home pot ser alegre o melancólic, una ciutat verd o contaminada, un somni real o ...

Val, val! no cal que continues. Crec que tots ho hem entés.



Hui, tots i cada un dels alumnes d'aquell mestre aprenen la màgia i el poder de les paraules.

2 comentarios: